Кошик
279 відгуків
Появились матрицы для телевизоров LGКупить матрицу
+380 (93) 029-37-57
Скупка і викуп електроніки, офісної техніки. Ремонт і утилізація техніки, комп'ютерів, телевізорів
Кошик

Навчання з учителем або без — ось в чому питання. Мова не про людину, а про штучному інтелекті

Навчання з учителем або без — ось в чому питання. Мова не про людину, а про штучному інтелекті

Одним з важливих аспектів у розвитку сучасного штучного інтелекту (ШІ) є перехід від навчання під контролем вчителя до повністю самостійним. За останні кілька років вчені домоглися величезних успіхів у підконтрольному навчанні ІІ: фото класифікації, розпізнавання мови, навіть гра в го. Однак, основною метою є перш за все здатність до навчання ШІ без допомоги куратора.

Хоча штучний і людський інтелект не одне і те ж, може здатися, що у випадку з людиною самонавчання є основним джерелом набуття знань. Але це тільки на перший погляд. Насправді велику роль в процесі навчання людини відіграє вчитель, в той час як частка самостійно отриманих знань дуже мала.

Цілком можливо, що перші кроки у вивченні мови є самостійними, але як тільки дитина вимовляє перше ма-ма-ма і па-па-па, процес навчання проходить в контексті постійної підтримки з боку батьків, братів і сестер, і навіть інших немовлят. Завжди є зворотний зв'язок. Або візьмемо, наприклад, казки про людей, вихованих вовками чи іншими тваринами. Ні в одному з цих історій людей, при повторному повернення в цивілізацію, не може спілкуватися з іншими людьми. Це говорить про те, що навчання без контролю з боку вчителя може запустити навчальний процес на початковому етапі, але далі процес навчання великою мірою підконтрольний. Можна уявити собі малюка, який вивчає ази підрахунку складаючи різні предмети, але неможливо уявити дитину, яка самостійно вивчає вищу математику.

штучний інтелект
Возьмем для примера таких шахматистов как Гарри Каспаров и Магнус Карлсен. Они бы не стали лучшими игроками мира сами по себе. Даже на самом высоком профессиональном уровне у чемпионов есть тренера и консультанты, которые направляют их обучение.

Если сущность общего интеллекта не заключается в неконтролируемом обучении, и если неконтролируемое обучение является необходимым условием для общего интеллекта, но не является его сутью, на что стоит обратить внимание? Вот некоторые предложения.

Люди часто мыслят по аналогии: узнают что-то, а затем применяют эти знания в совершенно другой области. В ИИ такой метод называется «перенос знаний». Пожалуй, это самый распространенный способ, с помощью которого люди обучаются новому.

Повествование является еще одним ключевым инструментом осмысления мира. Даже не смотря на то, что часто нарративы могут быть нескладными, они служат важным этапом, во время которого человек проходит обучение.

Также человек хорошо обучается на небольшом количестве примеров. Вам не нужно 10000 фотографий домов и машин, чтобы научится отличать одни от других.

Не варто недооцінювати самостійне навчання, адже воно є важливою передумовою для інших форм навчання і запускає сам процес придбання знань. Здатність до самостійного навчання є необхідним кроком у еволюції від вузького ІІ до загального. Але найбільший проект пов'язаний з ІІ зовсім не швидке і ефективне навчанняе. Він полягає в умінні комп'ютера решать не тільки одну задачу, а справлятися з багатьмамі завданьами, з якими він раніше не стикався.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner